tot Budapest

Beste Allemaal.

In het hostel in Bratislava slaap je altijd wat minder omdat er dan meerdere op de kamer liggen. De eensnurkt en de ander maakt een hoop herrie als hij midden in de nacht thuis komt. Dus toen ik al vroeg opstond heb ik ook zoveel herrie gemaakt dat ik zeker weet dat ze allemaal wakker waren, enige genoegdoening. Vanuit Bratislava ging het heel goed , veel fietspad langs de Donau , wind in de rug en zon op kop. Af en toe door een dorpje waar eigenlijk weinig te zien was. Deed mij een beetje aan het oostblok denken van voorheen. Vele dorpjes hebben dan (zo klein als ze zijn) allemaal een of meerdereflats aan de rand van het dorp staan en vele boerderije dienog helemaal omheind zijn. Weinig of geen restaurants of hotels , laat staan zimmer frei. Het laatste stadje net voor de grens had een paar cafe`s in een oud en mooi centrum maar ook hier was alles zo stil en doods. Toch hier maar een koffie genomen want ik wist ook niet wat mij in Hongarije te wachten stond. Nou, Hongarije bracht weer leven, zodra ik de grens over ging was het net of iedereen hier was, zo druk en levend. Volop restaurantjes, pensionnetjes , zimmer frei , kortom het leefde weer. Ik moest nog 20 km naar de camping maar hier was op die 20 km meer te zien dan de 120in Slowakije. Op de camping was ik de eerste gast van het jaar. Ze waren wel open maar door het slechte weer was er nog niemand geweest. (die avond zijn er nog 7 gasten gekomen. Het onvangst was in het nederlands door een hongaarse die nederlands geleerd had via een LOI cursus, en ze had voor een nederlands bedrijf gewerkt uit Veghel. (CHV) Toen ik vanmorgen ging riep ze nog houdoe na. De tocht vandaag ging naar Budapest. Veel door dorpen gekomen waar veel te zien was . van mooie kerkjes tot een ooievaar op een nest. Wel is het hier een stuk drukker en ik moet ook meer op de weg fietsen maar het verkeer valt wel mee. er wordt goedrekening gehouden met een fietser. Soms ligt er een fietspad langs de weg maar die zijn over het algemeen slecht en kunnen goed zonder waarschuwing eeneens ophouden. Ongeveer 20 km voor Budapest washet fietspad maar dit was zo slecht dat als ik harder ging dan 12 km dan kwamen mijn achtertassen mij voorbij. Eenmaal in Budapest fiets je langs de Donau zo het centrum in. Dan kun je die prachtige gebouwen al zien staan, gewoon schitterend. Ook de bruggen zijn op zich al monumenten. Morgen ga ik die beter bekijken want dan heb ik weer een 'rustdag'. De camping die ik op het oog had was nog dicht. Ik ben toen verwezen naar een bikerscamping. Een gewoon huis met een vrij grote tuin, heeft hier alle voorzieningen gemaakt voor campeerders speciaal voor de motorclub waar hij voorzitter van was. Hij is verongelukt maar zijn vrouw heeft het beheer voortgezet. Deze bikers camping is in Hongarije alom bekent onder de moterclubs die hier dan ook jaarlijks komen. Maar ook fietsers zijn welkom hoor. De mensen hier hebben veel meer belangstelling in hoe en wat en waar naar toe als voorheen. Het contact is makkelijker gemaakt als in voorgaande landen. Het is inmiddels prachtig weer geworden en ik fiets ook in korte broek en T-shirt(heb gelijk mijn armen benen verbrand). Inmiddels heb ik 1770 km afgelegd om in Budapest te komen. Het gaat me nog gemakkelijk af , de pijntjes van het begin zijn weg en raak langzaam gewend aan het alleen zijn. Dus met mij gaat het uitstekend.

groetjes uit Budapest van Hans

Reacties

Reacties

Oom Giel

Beste Hans, gefeliciteerd met het succes tot nog toe ondanks de kleine pechgevalletjes. Ik wens je dan ook een succesvolle voortzetting van de reis en heel veel genoegen onderweg. Houd de moed er in !
Veel groeten. Houdoe en tot ziens.

M & M

Hallo ome Hans, wat leuk om te ontdekken dat je een weblog bijhoudt ! (met dank aan Wendy, die het op facebook heeft gezet) Ik heb je avonturen zojuist eens doorgelezen. Ik wist niet dat je zo'n schrijftalent had, erg leuk om te lezen ! Tegen die tijd dat je het fietsen beu bent (al verwacht ik dat dat nog wel eens een tijdje zou kunnen gaan duren), kun je altijd nog een boek gaan schrijven "Hans en fietsje" of zoiets ;-)

Wat een belevenissen, heel knap dat je dit aandurft! Nu je zuidelijker komt, wordt het alleen maar avontuurlijker verwacht ik. Wel jammer dat Syrië nu geen optie is, want dat lijkt me ook een prachtig land. Ik hoop de komende tijd nog veel mooie verhalen van je te lezen, met veel zingende vogeltjes, springende hertjes en konijnen. Ik wens je nog een hele mooie, plezierige en veilige reis. Zorg goed voor jezelf !
Ook de groetjes aan Willemien! Komt zij de tijd ook een beetje goed door?

Groetjes, Melina

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!