tot silifke (middellandse zee)

hoi allemaal,

Het weer was wat minder , wel warm met veel bewolking waar van tijd tot tijd wat regen uitviel. Maar wat waren ze weer mooi. Eerst demeer zachte gesteente met veel geel en rood enwat meer leek op leem en later ging dat over naar rotsgesteente. De route ging grotendeels langs een rivier (de Silifke Nehri) maar dan wel in hoogte verschillend. Soms fietste ik op dezelfde hoogte en soms zat ik er een paar honderd meter boven. Hard werken dat wel maar opnieuw schitterende panorama`s. En door kleine schitterende dorpjes half tegem bergen op gebouwd enmet altijd een theehuis zodat ik regelmatig kon stoppen om iets te nuttigen. In de dalen werd op grote schaal groenten en fruit geteeld. Ik kwam ook langs een veiling waar vele boeren hun groenten en fruit naar toe brachten. Daar werd het gesorteerd , in kisten gedaan en gelijk op een vrachtwagen geladen. Het was er een drukte van je jewelste. Heel veel van die kleine keutelboertjes die hun waren brachten en het sorteren werd door vrouwen gedaan. De mensen zijn zeer vriendelijk en als je een foto wilt maken dan gaan ze er goed voor staan zodat ze in een album komen in Hollanda. Het was jammer dat het zwaar bewolkt was vanwege het uitzicht want af en toe kon je de hele vallei net niet overzien . De bergen varieerde wel van zacht heuvelgebied tot hoge bergen met prachtige rotspartijen en daar tussen kronkelde de rivier. Inmiddels ben ik aan de Middellandse zee net voorbij Silifke in Tasucu. Tasucu ligt rechtstreeks aan de Middellandse zee en vandaaruit gaat een pont naar Cyprus. Deze kan dinsdag nacht of anders woensdag middag. Ik neem die van woensdagmiddag om niet in de nacht te hoeven reizen. Ik weet het scheelt een nacht maar je bent wel 2 dagen overstuur vanwege te weinig nacht rust. Dus blijf ik hier nog wat rond hangen tot woensdag. Ik vermaak me wel met wat fietsen , lezen en een biertje pakken enz..-------- Inmiddels is het dinsdag en heb ik de dag doorgebracht met fietsen, lezen en biertjes drinken. Ik had smiddag een duitser ontmoet waar ik de rest van de middag mee doorgebracht heb . Het is prachtig weer geweest vandaag en dan aan de middelandse zee wat wil je nog meer. Als je landinwaards kijkt zie je de bergen waar ik gisteren uitgekomen ben en dan ben ik toch wel trots dat ik daar zonder kleerscheuren doorheen gekomen ben. Morgen ga ik met de Ferry naar Girne in turkisch cyprus maar dat horen jullie nog wel. Groetjes Hans