Tot Wenen

Beste Allemaal,

Gisteren (zondag) na een zware dag aangekomen in Wenen. Eeen zware dag omdat het opnieuw de gehele dag heeft geregend. Op zich horrt dat erbij maar je bent dan echt de gehele dag op je zelf aan gewezen. Niemand anders is op straat of alleen in de auto. Op de fietspaden in de natuurgebieden is niemand er fluit nog geen vogeltje. Daarom noem ik dit een zware dag. Maar uiteindelijk bereik je Wenen. De stad van de wals ,de opera`s , de prachtige kastelen en kerken. En dan is de regen vlug vergeten. En dan wordt het maandag de eerste rustdag om Wenen te bezoeken. Nou rustdag kun je niet echt zeggen want ik heb de gehele dag kriskras door Wenen lopen rennen. Ik heb maar 1 dag dus je wilt zoveel mogelijk zien. En er is ontzettend veel te zien. Voor diegene die al ooit in Wenen geweest is weet dat je dat nooit in 1 dag kunt zoveel moois is er te bewonderen dus ook ik heb mij tot de hoogtepunten moeten beperken. Aller eerst ben ik naar de St. Stephens cathedraal, die is bijna vergelijkbaar met de stPieter in Rome zo mooi. Vervolgens naar de koninklijke paleis van Hofburg, de residentie van Koningin Sisi en der Franz.. Hieris ook de heldenplatz met prachtige standbeelden . Ook staan hier het kunsthistorisch muzeum en het Volkerkundig muzeum. Op zich beide gebouwen als een plaatje ,stammen ook uit de begin van de 18 de eeuw. Iets verder op liggen de regeringsgebouwen en verder is het stadshuis een gebouw wat je gezien moet hebben. In een park staat een goudenmonument voor Johann Straus en ook Mozart wordt in Wenen niet vergeten. Dit zijn alleen de gebouwen die er echt uit springen maar eigenlijk is het hele centrum opgericht uit deze gotische steil (diewij zo prachtig vinden). en alles wordt zo heerlijk afgewisseld met diverse parken die een bepaalde rust uitstralen.

Zo op het einde van de 'rustdag'ben ik heerlijk ontspannen moe en heb er weer veel zin inom verder te gaan.Morgen ga ik Oostenrijk al weer verlaten en komt Slowakije in beeld. maar ik houd jullie op de hoogte.

Groetjes Hans

Marc, Wendy, Sophie en Juline

Ha die pa,

Wat een avonturen weer. En nu al je fiets kapot! Hopelijk heb je verder geen pech meer. We zien de mooie uitzichten en dorpen al voor ons en hebben zin om je achterna te reizen.... Maar goed, we zijn net terug van een weekendje Cochem met de Vennekes, was erg gezellig en ging gelukkig allemaal erg goed met de kindekes. Het reizen an sich ook dus we hebben vertrouwen in onze onderneming naar Frankrijk. Veel plezier in het volgende land en hopelijk blijft je nog online daar....
Liefs van ons uit Uden

Jan en Trudie

Hey Hans, 12 dagen ben je alweer aan het fietsen en je schiet lekker op. Ik had niet gedacht dat je na 12 dagen Oostenrijk alweer uitfietst maar als je eenmaal bezig bent gaat het ook wel weer bijna vanzelf he..
Wij wensen je nog een mooie tocht met eindelijk een beetje beter weer, dan krijg je er ook meteen weer meer zin in. We schrijven wel weer eens, heb je wat te lezen en duurt de avond niet zo lang... groetjes en Succes verder.

Wim

Is inmiddels 25 jaar geleden, maar herinner me deze stad als een soort openluchtmuseum. Geniet verder. Groet van A, T, R en W

Oom Giel

Hans,
Jammer van de pech. Gelukkig hebben ze in het buitenland ook goede fietsenmakers. Je treft het ook niet met het weer. Maar troost je; hier kunnen we ons ook vermaken met donder-, hagel- en regenbuien. Prachtig wat je allemaal ziet onderweg. Geniet er maar van en wij genieten met jou mee. Goede reis en ..kop omhoog.
Veel groeten.
Groeten

José van de Goor

ha neef Hans,

Kwam gisteren je schoonzus in Heesch tegen, en hoorde van je fietstocht naar Rome, en van deze weblog.
Schitterend! Een prachtige reis gewenst, en straks een behouden aankomst in Jeruzalem.
Heel veel succes,
en de hartelijke groeten uit Heesch.