tot kiefenholz

Beste allemaal, Omdat je van te voren niet weet wanneer je de beschikking over internet hebt grijp ik elke kans aan, dus bij deze,

Van nacht op nieuw hard gevroren het ijs zat weer dik op mijn tent. Maar toch weer heerlijk geslapen. Na even gefietst te hebben begon het te sneeuwen, niet hard maar toch. Vandaag redelijk vlak geweest , constant langs de altmuhl gefietst met een prachtig fietspad. Aan de ene kant de rivier en de andere kant een bergrug. Het gebeurt regelmatig dat er dieren voor mij wegvluchten als ik weer een hoek om kom, dan hebben zij mij nog niet gehoord. Zo heb ik een bever gestoort in het knagen aan een boom. en een hertje sprong een paar meter achter mij door toen ik een sanitaire stop maakte, ik schrok er ook van een kon maar net voorkomen dat mijn schoenen nat werden.De veelzijdigheidaan vogels is heel groot en ze fluiten met zijn allen naar harte lust, gewoon een aardigheid om naar te luisteren. Als ik ze zie dan praat ik er zelfs tegen maar ja je moettoch tegen iemand aanlullen. Uiteindelijk kwam de altmuhl bij Kelheim uit in de Donau. Die schone blaue Donau. Elke keer komen er liedjes in mijn gedachten op. De dorpjes die ik onderweg doorreed stelden niet veel voor een beetje de grote van het oventje maar dan met kerk. Uiteindelijk in Regensburg aangekomen. Hier heb ik al veel over gehoord maar wist echt niet wat mij te wachten stond.Regensburg heeft een oud centrum . het doet mij een beetje denken aan Praag. Vele kleine smalle straatjes met hoge allemaal verschillend gekleurde gebouwen , prachtige geveltjes, veel kerkjes met als hoogtepunt een heuse kathedraal. Dit alles is omgeven door een muur met poorten die elk al stuk voor stuk een monument zijn. Het centrum is in de oorlog gespaard gebleven dus alles is nog in originele staat. Regensburg is , als je toevallig in de buurt bent, zeker een bezoekje waard, maar het is ook ontzettend toeristisch. Ik heb vandaag een keer gekozen voor een B&B.Voor een tientje meerzit ik riant in een grote slaapkamer met aangrenzend een eigen huiskamer, en lekker warm.

Zo tot een volgende keer , Groetjes Hans

Reacties

Reacties

Theo & Thea

Zo zie je maar hans dat je maar hele kleine dingen nodig hebt om het geluk te ervaren dus geniet hiervan en probeer het geluk te pakken als het op je pad komt.
Wij vinden het leuk om je te op deze manier te kunnen volgen waar bij je zelfs verwoed niet fietsers (zoals wij) het gevoel kunt geven dat fietsen erg leuk kan zijn. Daarom petje af voor jouw van deze kant en vergeet de zadelpijn maar en koester de herrinneringen die je onderweg opdoet want die pakt niemand je meer af. veel voorspoed toegewenst van ons.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!