tot Beilngries

Beste Allemaal,

Inmiddels ben ik beland in Beilngries, een plaatsje tussen Nurnberg en Munchen. Het vlot goed , ook al duurt het soms lang om die mooie stadjes te verlaten. Je blijft de ogen uit kijken. 1 heuvelruggetje over moeten steken waarbij ik wel af en toe van de fiets moest om deze omhoog te duwen. Veel over weggetjes die achteraf lagen waar bijna geen hond over heen komt. En waar je jezelf helemaal alleen op de wereld waant. Dan ga je een bocht om en kom je in een dorp of stadje met een schitterend centrum waar je je ogen uitkijkt. Bij een flinke klim waar ik van de fiets af moest kwam ik in een stadje Rothenburg ob der Tauber. Een van de mooiste alt stadte die ik tot nu toe gezien heb. In de altstadte was ook een ommuurd gedeelte wat een geschiedenis heeft van meer dan 1000 jaar. Zeer bijzonder en machtig om daar door heen te lopen. Het liefste zou ik daar blijven maar als fietser moet je door om toch ergens te komen. Daar ik eerder de Rijn ,de Main en de Tauber volgde (tegen de stroom in, volg ik nu de Altmuhl ,met de stroom mee. Er lopt een fietspad langs de altmuhl die wel een beetje op en neer gaat maar toch redelijk vlak is zodat ik daar mijn energie niet allemaal aan verknoei. Want het is hier al erg bergachtig. Als alles goed gaat bereik ik morgen de Donau, de moeder rivier , waar de altmuhl in uitstroomt. Hopelijk wordt het morgen ook beter weer. De wind heeft constant uit noord of noordwest gewaaid maar nu zit de wind uit het zuiden dus er komt ander weer , denk ik. Vannacht was het zaak om de slaapzak goed dicht te houden en van de morgen zat het ijs dik op de tent. maar ik slaap wel heerlijk en ben smorgens redelijk hersteld op die paar pijntjes na. Na een lange fietsdagals vandaag heb ik behoorlijk wat zadelpijn en ben dan ook blij dat ik van de fiets af kan. De laatste kilometers duren dan ook best lang. De mensen beginnen steeds vriendelijker te worden wat mij toch een beetje helpt tegen de eenzaamheid. Want je zit toch de hele avond alleen zonder dat je tegen iemand je verhaal kwijt kan. En jullie weten allen dat ik tochb wel graag tegen iemand aan praat.

zo zijn jullie ook weer op de hoogte , verder groetjes uit Beilngries van Hans

Reacties

Reacties

Oom Giel

Beste Hans, bedankt weer voor je mooie verhaal. Zo te lezen gaat het goed met je op die paar pijntjes na dan.Over die pijntjes moet maar niet te veel tobben; hier krijg je al hoofdpijn als je naar buiten kijkt naar het weer.Zo lezend denk ik wel eens: ik wou, dat ik er bij was. Dit zou ik ook graag doen. Maar ja, als je 94 bent moet je aan zulk avontuur maar niet meer denken en gewoon genieten van de verhalen, die Hans schrijft.
Hans, het ga je goed. Veel succes en groeten. Houdoe.

Paul

Goede verhalen man! Ik lees ze met veel plezier :) Hier in Berlijn is het ook allemaal in orde: veel stress met werk en studie, maar dat trekken we wel recht! Nogmaals bedankt voor de e-reader overigens! Dat ding is ECHT IDEAAL! Ik neem aan dat jij de jouwe ook naar believen gebruikt op je tocht. Succes met de verdere toch en ik wacht op de volgende verhalen!

Theo en Ine

Hey Hans,
De kop is eraf. Zo te lezen is het echt genieten op de fiets. Ook wij genieten van de mooie verhalen.
Groetjes van ons en succes, Theo en Ine

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!