tot Grosswelzheim

Beste Allemaal, Ongeveer 470 km zitten erop.

Het gaat uitstekend, dat wil zeggen , nadat ik ongeveer een uur op de fiets zit. want dan zakken de pijntjes weg.Als ik op sta dan voel ik elke spier en botje in mijn lijf maar als ik dan eenmaal bezig ben dan zakt dat langzaamweg en gaat ie weer als een speer. Gisteren is het gelukkig beter weer geworden en vandaag was het schitterend weer, zeker om te fietsen. Tot vandaag constant de rijn gevolgd langs schitterende plaatsjes waar je echt even moet stoppen om alles beter te bekijken. Ik kan zo genieten van die prachtige gevelsopgetrokken uit balken , gevuld met de mooiste figurenenbeschilderingen. Vaak springen de raadhuizen eruit, de meestezijnvaak nog uit de middeleeuwenen geven toch de rijkdom weer die hier toen geweest is. In Mainzheb ik de Rijn achter me gelaten en volg nu de Main. Onderweg moest ik oversteken via een smalle brug voor wandelaars, en ook voor 'fietsers'. Ik moest de fiets ongeveer5 meter een steile trap opslepen , oversteken en vervolgens weer ongeveer 5 meter de fiets naar beneden laten zakken. En ik dacht waarvoor, maar eenmaal aan de andere kant ging de route door een natuurgebied waar je je vingers bij aflikt. Zo mooi en zo stil met alleen maar geluiden van de natuur, heerlijk om zo te fietsen. Deze route liep tot in Frankfurt am Main. Door deze stad helemaal een fietspad gevolgd langs de main, geen verkeer alleen maar fietsers en wandelaars,en die waren er eigenlijk te veel van maarja het is ook weekend. Er wordt wel rekening gehouden met een fietser af en toe overdreven.

Bedankt voor die mooie reacties , dit is een aardigheid om die te lezen en geeft de burger ook weer moed om verder te gaan.

zo tot de volgend keer. groetjes Hans vanuit grosswelzheim

Reacties

Reacties

Oom Giel.

Hans,
Bedankt voor je mooie verhaal. Gelukkig voor je begint het weer beter te worden en kun je nog beter genieten van al het moois onderweg. Geniet er maar goed van en wij genieten met je mee. Goede reis verder !
Groeten en hou je taai !

Piet en Gerry

Fijn om te horen dat het goed gaat en mooi wat je allemaal ziet en meemaakt wij genieten ook mee .

Hans hou je taai en nog een hele fijne tocht

groetjes uit een fris Langenboom .

Ronnie

Ha die pa,
Leuk om je gister ff gesproken te hebben, nog lang op het terras gezeten met die halve liters?
Leuk om al deze verhalen te lezen, zo blijven we nog beter op de hoogte. Succes met de verdere reis en ik hoop dat de rest net zo goed gaat als het 1e deel.

We houden contact.

groetjes ronnie

Betsy Geurts van Kessel (van graag gedaan)

Hallo Hans,
Ik vind het nog al wat helemaal naar Jeruzalem fietsen. Leuk om je vorderingen te mogen lezen. Dan is het net of je zelf ook een beetje mee mag genieten van al het moois dat je tegen komt onderweg. Veel succes op je reis ik hoop dat alles goed gaat.
Groetjes Betsy

Wendy

Ha die pa,
Door je beeldend schrift kunnen wij ons goed inleven in wat je allemaal ziet. Het lijkt me een prachtige route en ik hoop dat het water niet gaat vervelen ;)
Een dikke kus van Juline en Sophie, als je vraagt aan Sophie waar je bent dan roept ze: naar heel veel landen op de fiets... Ha ha.
Liefs van ons uit Uden

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!