tot Bratislava

beste allemaal

Fris weer aan de start voor de volgende ronde nu naar Bratislava in Slowakije. Wenen uit fietsen is echt een avontuur op zich zeker als je hoogtevrees hebt. Het fietspad over de Donau hangt onder aan een hoge autoweg brug. Gelukkig wel met een hoge railing maar toch kijk je een 30 meter naar beneden. Het was vandaag een korte tocht en ik was dus ook al vlot in Bratislava, dan kon ik de stad nog gaan bezichtigen. Het was goed weer , wel wat wind die ik schuin tegen had. Maar dat vond ik niet erg. Alles leefde weer, de vogeltjes floten dat het een lust was en ook stikte het van de hertjes en veel joekels van hazen en veel konijntjes. Vandaag ook maar door één dorpje gekomen en de rest door een natuurgebied gefietst, het nationaal park Donau-Auen. Indat dorpje , Hainburg an der Donau, kon je het kasteel van Bratislava al zien liggen terwijl ik nog een dikke 20 km moest. Bratislava is een grote stad aan de Donau met een klein oud centrum. Het centrum is wel mooi maar in een paar uren heb je alles gezien. Het kasteel ligt iets verwijderd van het oude centrum en ligt boven op een berg. Het is dus een hele klim om er te komen,maar de wandeling is toch wel de moeite waard. De toegang was gesloten vanwege verbouwingen maar de buitenkant en het uitzicht over de stad is best wel de moeite waard. Ook hier hebben ze een kathedraal. Vanbuiten lijkt het een gewone kerk maar vanbinnen een onvoorspelbare rijkdom , ze hebben hier zelfs een schatkamer. En dan te bedenken dat hier nog veel mensen onder de armoedegrens leven.
Als alles naar wens gaat ga ik morgen weer een grens over nu naar Hongarije. Kijken wat dit land mij te bieden heeft.

groeten Hans

Reacties

Reacties

Theo

Hoi Hans
Als ik jou verhalen lees met slecht weer onderweg moet ik denken aan wat ons pap zou zeggen: Veel heil en zegen, en wind en regen. En hij heeft gelijk gekregen. Wij wensen jou veel plezier en veilig weer hier. Grt. Theo en Ine
ps jou verhalen zijn de moeite waart om te lezen,maar kun niet beter een beetje door fietsen.(haha)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!